Thursday, March 3, 2011

My very first Fashion Event☆

My very trendy friend Mariko invited me out to Longchamp's fashion event to promote their new collaborative line with Kate Moss.

昨日は、私の超オシャレ&本当に活動的なお友達「猪熊真理子ちゃん」のお誘いでロンシャンのファッションイベントに行ってきました。ケイトモスとのコラボラインのプロモーション☆

this bitchy look is great. 
Guys in Japan don't appreciate bitchiness enough.

I have always liked fashion and dressing up, but I guess I'm more of floater when it comes to shopping and don't follow any specific brands.

昔からファッションには興味あったし、オシャレも好きだけど、あまりブランドにはこだわらない人。なので、ロンシャンの名前は本当にどっかで聞いたことあるな~程度で、お誘い頂いた後ウィキペディアで調べちゃった。

I had heard of Longchamp before, but honestly, I had to wikipedia them to know anything else. They are a French leather goods company that have been around since the 1940s. They're famous for their Le Pliage line - vinyl travel bags with leather trim and until recently it seems that they targeted a more older group.

ロンシャンはフランスのレザーブランド。1948年に創業し、今でも世界一流のブランドとして活躍中。以前は、もう少し年上の方をターゲットにしていたみたいだが、今回のラインは完全に20代、30代向け☆ピンク・イエロー・グリーンヴィヴィッドなカラーでテンションが上がる。直ぐにでもビーチに行きたくなるようなバックやお洋服ばっかり。

they still have their le pliage line.
with customizable colors, embroidery
apparently there are 4000 different design possibilities


With new artistic collaborations and a line of bright colors and trendy designs, they are definitely getting younger - in a good way. I had a chance to speak to the CEO of Longchamp Japan and the lead marketing director. It was very stimulating to be able to speak with people that were behind the scenes making all of these branding changes happen.

イベントが終わる直前に、3週間前にロンシャンジャパンの代表に選任されたMr. Nicolas Sitbonとロンシャンのマーケティングディレクターの寺田さんとお話する機会がありました。商品を見てると品質とかデザイン性は分かるけど、裏のストーリーやパッションは中々伝わってこない。そこでお二人のようにロンシャンを支えているチームの方々にface-to-faceでお会い出来るのはとても印象的だった。

this was absolutely my favorite. Simple and classy.
Seriously made me want to get on a plane and travel around the world.
a product that allows you to dream ... can't ask for more.


Longchamp owns all of its factories in a day in time where everything is outsourced. That's how they are able to keep their prices reasonable for even girls of our age. They are a family owed business with lots of traditions and practices, but in response to the changing times, they made the decision to collaborate with someone like Kate Moss who is a great representative of "fashion now."


ロンシャンは、今でも自前の工場で商品を作っているため、私達の年齢でもリーズナブルだと思える価格。ファミリービジネスだからとても古風なところもあるけれど、時代と共にブランドを成長させるためケイトモスのようなまさに今風な方とコラボすることに決意したなど、今に至ったストーリーを聞けてファッションが一気に面白くなった。

Through this conversation I learned the importance of passion and having a story to tell in representing a brand. What challenges has the brand faced, how did they overcome them, what are their new challenges. Everyone likes success stories and getting the inside info. I want our salon to have lots of behind-the-scene stories to tell in the years to come. I want to challenge everything and try out all sort of new things. 

ブランドはストーリーが重要。もちろん品質、デザイン、アイディアもそうだけど、それまでのチャレンジや課題、それぞれをどう工夫して乗り越えたのがとても興味深い。このような歴史、ドラマを知ると新しい感謝の気持ちが生まれる。Nail Upに関しても、これから色んなストーリーを作って行きたい。色んな事に挑戦して、失敗したり成功したり、歴史になるようなことをやってみたい。


Bright colors that remind you of the beach.
the pink sweater is Tie-dyed by hand.
Longchamp also has a line of tie-died bags; who knew you can do that to leather?

and little desserts to go with their designs.
how trendy. frosting covered doughnut holes. yum.
the ideas are endless.


That's when I had an idea. I think very highly of the nail designs that Kaori makes. Her talent is quite something. We do our best to show photos of her designs online, but pictures don't always capture the details that make the designs so intriguing.

それであるアイディアが浮かんだ。ファッション業界でこのようなプレスイベントは昔からやってる。でも、ネイルではどうなのかな?

Wouldn't it be awesome to have our own event featuring our latest nail designs. I don't know if other salons do it, but a party for both Nail Up customers and friends to look at our designs and experience the joys of being ... well, a girl. Great ideas don't come from your competitors, they come from new exposures and places you never imagined.

Nail Up主催のシーズンデザインイベントをしたら凄く楽しい企画にならないかな?香織ちゃんがいつも頑張って作っているサンプル、サロンとウェブだけでしかシェア出来ないのは勿体無い!なので、とことん女の子を感じられるネイルパーティーを企画することにしました!ネイルしてる人でもしてない人でも、「綺麗」「可愛い」ものを見て「女性」を感じるイベント。

良いアイディアって色んなとこから来るんだね。もっともっと色んな世界を見よう。

拍手する